التمکين الإدارى وعلاقته بمستوى تحقيق أبعاد الصحة التنظيمية بکلية التربية جامعة القصيم من وجهة نظر الإداريات

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

تخصص إدارة وتخطيط تربوي کلية التربية جامعة القصيم

المستخلص

ملخص عربى :

هدفت الدراسة الحالية التعرف على طبيعة العلاقة بين التمکين الإدارى ومستوى تحقيق أبعاد الصحة التنظيمية بکلية التربية جامعة القصيم من وجهة نظر الإداريات ، واعتمدت على المنهج الوصفي الارتباطى، وکانت الاستبانة أداة الدراسة ، وطبقت على عينة مکونة من (92) إدارية بکلية التربية ، ومن أهم النتائج : وجود علاقة ارتباطية موجبة عند (0.01 ) بين التمکين الإدارى ومستوى تحقيق أبعاد الصحة التنظيمية بکلية التربية جامعة القصيم من وجهة نظر الإداريات .

ملخص انجليزى :

Administrative Empowerment and its Relation to the Achievement of Organizational Health Dimensions Faculty of Education, Qassim University from the administrative point of view.
The present study aimed to identify the nature of the relationship between administrative empowerment and the level of achieving organizational health dimensions in the Faculty of Education, Qassim University from the administrative point of view. It was based on the associative descriptive approach, The questionnaire was the study tool, and it was applied on a sample of (92) administrative faculty of education, and one of the most important results was the existence of a positive correlation at the level (0.01) between administrative empowerment and the level of achieving organizational health dimensions at the Faculty of Education, Qassim University from the administrative point of view.

الكلمات الرئيسية