متطلبات التوسع في المدارس الرسمية المتميزة للغات بالحلقة الأولي من التعليم الأساسي

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

1 باحثة ماجستير أصول التربية کلية التربية جامعة المنصورة

2 قسم أصول التربية کلية التربية جامعة المنصورة

3 قسم اصول التربية کلية التربية جامعة المنصورة

المستخلص

الملخص العربى :
يهدف البحث إلي محاولة التوصل إلي أبرز المتطلبات اللازمة للتوسع في المدارس الرسمية المتميزة للغات بالحلقة الأولي من التعليم الأساسى، تم استخدام المنهج الوصفى نظرا لملاءمته لطبيعة البحث الحالى،   ولتحقيق بعض أهداف البحث ، تم تصميم استبانة مقدمه إلى عينة من المديرين والمعلمين والإداريين وأولياء أمور التلاميذ  بالمدارس الرسمية المتميزة للغات بمحافظة الدقهلية بغرض الوقوف علي متطلبات التوسع في المدارس الرسمية المتميزة للغات  بالحلقة الأولي من التعليم الأساسي، وکان من أبرز تلک المتطلبات:توفير کافة تقنيات التدريس الحديثة لمساعدة المعلم ، والاهتمام بالتدريب المستمر لمديرى ومعلمى التعليم الاساسي، والحرص على متابعة تحقيق اهداف التعليم الاساسي، و مراعاة الفروق الفردية بين التلاميذ ، وتوفير الخدمات الخاصة بصورة متکافئة لجميع المدارس، و توحيد المبانى المدرسية شکلا ومضمونا لتشبه المدارس التجريبية  
الملخص الانجليزى :
The research aims to try to reach the most important requirements for expanding in the official schools distinguished for languages ​​in the first cycle of basic education, the descriptive approach was used due to its suitability to the nature of the current research, and to achieve some of the research objectives, a questionnaire was designed to be presented to a sample of administrators, teachers, administrators and parents of students in schools The distinguished official language school in Dakahlia Governorate, in order to find out the requirements for expanding the official schools of excellence for languages ​​in the first cycle of basic education, and among the most prominent of those requirements: providing all modern teaching techniques to help the teacher, and paying attention to continuous training for principals and teachers of basic education, and to ensure that basic education goals are pursued Taking into account individual differences among students, providing special services on an equal basis to all schools, and unifying school buildings in form and content to resemble experimental schools.